laupäev, 4. oktoober 2014

Trip to Alice Springs&Darwin

Neljapäeval hakkasin 11.40 rongijaama poole liikuma ning ilm
Oli suhteliselt vihmane. Siin on musta-valgega linnud, kes sulle otses môttes vastu pead lendavad, kui nende pesitsus koha lâhedal oled. Ma olen näinud neid ründamas teisi aga too neljapäev, sain mina ka asja osaliseks, ehmatas päris ära alguses. Rongi pidin ootama 20min ja Soitsin melbourni umbes 40min ja sealt sain suht kiirelt jargmise rongi peale. Vahepeal ostsin mega head kakaod ka. Hurstbridge'i sõitsin üle tunni aja ning kõmpisin agnese kooli juurde. Ta juhatas mulle teed tema klassi akna taha ning nii ma siis seal seisin: künka peal aia taga ja terve klassi pilgud minul. Peale tunde, vanemad votsid meie kotid ja me laksime poodidesse veitsaks. Käisime niisama ringi, kui avastasime et meil 9 min rongini aega. Me jooksime elu eest, aga jaime ikka maha. Jargmine rong tuli onneks kiirelt ja saime kiirelt peale. Kodus kaisime basseini aares ja raakisime niisama juttu. Reede hommikul viisime agnese kooli ja kaisime saia jms ostmas ta hostemaga. Paev laks kiirelt kuna ma
Ajasin pool sellest ajast kitse taga:DD lôpuks sain pildi ka tehtud:) ôhtul laksime 11 aeg magama kuna aratus hommikul oli kell 6.

ALICE SPRINGS
Sättisime ja hakkasimegi lennujaama poole sôitma. Tegime check-ini ja liikusime oma vârava juurde. Praegu kirjutan juba lennukist ja umbes 20minuti pârast maandume Alice Springsi:)
Alice springsi tulles kaisime suure alice springsi sildi juures ja laksime hotelli seejarel. Alguses pidime veidike ootama, kuid suht kiirelt saime toa. See sama paev soitsime ringi ja kaisime erinevates kohtades. Ohtul kaisime basseinis veel ujumas ja laksime magama mingi 1 aeg. Jargmine paev kaisime mâe otsas, kust oli tervet alice springsi naha ning seejarel ülejâânud päeva veetsime basseini ääres. Väike jume juba peal ka :P õhtuks sõime kfc'd ja peale seda tegime veel kiire õhtu ujumise. Päeval ma ujusin tooliga basseinis ringi ja mu käed-jalad kôik lõhki:D järgmine hommik tousime 4.30 ja laksime hotelli ette 5.55 kuna laksime uluru tripile. Joudsime hotelli mingi 1 aeg oosel ja peale seda laksime vist magama ka. Jargmine hommik pidime minema kuhugi vaikesesse linna, kuid kuna Kings Canyonini oli ainult 200 kildiga midagi, siis agnese hostvanemad otsustasid, et soidame sinna. Paris vasitavad soidud olid mitu paeva jarjest, aga see eest sain austraalia ûhed põhilisemad asjad nähtud! Praegu ma istun darwini-melbourni lennuki peal niiet ma kirjutan umbes kahe nädala taguseid asju.üritan nii palju meelde tuletada kui suudan:)

Mingi õhtu läksime alice springis linna peale jalutama ja otsisime üles kommipoe, mida autoga mööda sõites olin märganud. Õnneks ma mäletasin teed ja me jõudsime sinna suht kiiresti- sisse astudes ootas meid kolme taielik surm kommide vahel valimisel. Nii palju head ja paremat. Me olime seal poes umbes pooltundi ja mina sain oma kommid kâtte 24dollariga, mis oli koige rohkem teistest. Peale seda laksime woolworthi (toidupood jms vaiksed poed) ja ostsime smuutit, mis oli ka vâga super. Kaisime veel pargis pildistamas ja suundusime hotelli poole kuna meid ootas õhtusòök, milleks oli sushi:P seda oli nii palju ja see oli nii hea. Järgmine päev oligi jäänud viimane päev alice springsis. Agnese hostvanemad otsustasid meid kaamlitega sõitma viia. Sõit sinna kestis umbes 20minutit ainult. Koha peal pildistasime kaamlitega ja umbes 25 minuti parast olid teised inimesed ka kohale joudnud ehk sôit vôis alata. Mina istusin ühe suvalise naisega sama kaamli peal kuna meid oli paaritu arv. Hästi tore naine oli ja ta oli ka pärit melbournist:) muideks vaikselt hakkab juba sisse jääma, et kui küsitakse, kust ma pärit olen, siis ma vastan et melbournist, mitte eestist. Kaamlisoit oli umbes 45 minutit ja teepeal nägime paari kängurud ja suurt sisalikku, millest pilt ka all pool on. Muideks minu kaaamli nimi oli printsess Ruby kuna ta teeb, mis ise tahab tavaliselt:D peale kaamlisoitu laksime hotelli ja logelesime veel viimase paeva basseini aares. Hommikul tousime suht vara kuna pidime lennujaamas 10 voi 11 olema ( ma kahjuks ei maleta enam).

DARWIN
 lend kestis umbes 3h ning nii kui lennujaamast välja saime, tundsid seda mõnusat lämbet 30kraadist kuumust- hea. Läksime võtsime auto ja soitsime hotelli ( korterisse). Sisse astudes jäi kõigil suu lahti kuna see oli lihtsalt üks suur WoW. Sõnadega seda kirjeldada ei anna, niiet all pool vaadake pilte:) Panime asjad ära ja lâkaime ujuma basseini ja hiljem pildistasime megalt rõdul hehe. Päikseloojangu ajal läksime jalutama ja istusime pargis. Ikka väga super oli juba esimese päeva kohta seal:) Teine päev oli ka puhtalt basseini logelemise päev ja siis sain juba korraliku jume ka peale. Ōhtul käisime veel coles'is ja ostsime vajalikke asju- paiksekreeme, kreeme, hambapasta jne. Mul laks ainult hùgieeeni asjadele pea 50dollarit- väga jõhker. Mõtlesime, et ostame krõpsu, kastet ja juua ka. Kodus hakkasime kohe sooma ja avastasime, et oi, õhtul tahaks ka süüa ju, kui enda toas oleme. Agnesel oli lâinud mingi kreem katki, niisiis ütlesime, et lahme seda ümber vahetama, mida me ka tegime, kuid krõpsu ostsime ka siiski juurde:D:D mingil päeval käisime veel ka autoga erinevates randades ringi soitmas ja ohtul laksime koige inimrohkemasse randa vms. Oigemini see oli pühapäev ja seal toimus mingi festival/laat. Kuna meil raha polnud kaasas, siis otsustasime, et jalutame hiljem sinna tagasi kuna see polnud hotellist eriti kaugel. Laksimegi autoga hotelli, vahetasime riided ja hakkasime jalutama. 30minutiga jōudsime umbes kohale ja tee peal
Nägime kahte eestlast ka!!!!! Niiii hea tunne tuli sisse kohe:) käisime seal festivalil ringi ja ostsime smuutit. Hiljem kõhud läksid tühjaks ja ostsime süüa ka. Kell oli saanud juba 6 ja paike hakkas loojuma. Niisiis õhtusòök oli rannas ja kõik inimesed olid seal:) väga palju rahvast ja super ilus pâikeseloojang!! Pimedas kōndisime koju ja päris kovasti sai naerda. Ükspâev nägime lambist veeparki ka ning järgmine päev läksime sinna, aga olime seal max 2 tundi kuna see oli suhteliselt igav.

LOOMAAED JA KROKODILLI PARK
Üks paev laksime loomaaeda ning käisime seal ringi- nii palju armsaid toredaid krokodille- vali millist tahad. Ahvid olid ka nii armsad ja hüppasid ja rippusid igatepidi, aga ütleme nii, et mitte midagi erilist ei olnud. Meil oli tund aega aega krokodilli paadi soiduni, niisiis laksime kohvikusse ja soime kell 11.30 hommikul krokodilli lihaga hamburgerit. See oli isegi suht sòödav, aga kui seda liha niisama sûûa, siis küsiks küll, et kust kohast see tulnud on. Polnud vâga hea ilma
Saia ja tomatita. Ma join kiirelt veel milkshake'i ka ja oligi kell saanud 1. Liikusime paadi peale ja soitsime möòda veekogu ringi ja tuuri juht rââkis hâsti palju krokodillide elust jne. Ma sain nii palju teada kuna huvitav oli kuulata. See naine oli nii into her job, et kohe hea oli kõrvadele. Muidu tuur midagi erilist ei olnud, krokodille hûppamas ei näinud, nagu alguses kuskilt lugenud olime. Järgmine päev me ei teadnud kuhu lâhme. Alles poole tee peal saime teada et lahme Krokodille jalle vaatama (Adelaide River) . Seekord oli see paaditripp 45 minutit ikka vâga vägev!!! Paadijuht toitis neid ja nad hüppasid veest välja vastu paati mõnikord ja nad olid NIII lähedal mulle!!!( pildilt näete). Ühesõnaga super kogemus ja nii tahaks uuesti minna. Koju sõites olime suht vâsinud ja magasin terve tee peaaegu. Kodus istusime agnesega rodul ja puhusime juttu. Õhtul käisime veel linna peal ja ostsime sellist jaatisekokteili nagu shake shake shake. Valid 4 erinevat jaatist ja paneb piima ja nii hea shake oli;)

Järgmine päev hakkasime kell 9 sõitma kuna plaan oli minna ühte suurde parki, kus saad autoga 100km ulatuses ringi sõita. Selleks, et sinna saada, pidime juba 200km joudma. Autosoit laks isegi paris kiiresti. Kohale joudes koigepealt laksime ühe jârve äärde, tavaline järv lihtsalt. Sellest järgmisena vaatasime
Mingeid kive, mis tegelt oli taiega lahedad haha. Ja siis paeva tipphetk- ujumine. Ma pole oma elus mitte kunagi nii lahedas kohas kainud ujumas ja üldse pole näinudki mitte kunagi sellist kohta oma elus. Ma kahjuks sōna ei mäleta, kudias seda kutsutakse, aga pildi pealt naete:) saad sisse hupata ja no amazing!!! Ma tahan darwinisse tagasi tulla, vaga tahan. Ja ma tahan minna sinna samasse kohta ujuma, see oli toesti amazing! Jargmisena laksime kohvikusse ja joime jaajooki ja siis laksime veel ühe jârve juurds, kus oli suur juga ka vms. Ennem lugesime silti, et seal voivad krokodillid olla. Ma ujusin vingudes teise otsa agnesega ja siis ytlesin, et tahan tagasi minna kuna nii kardan. ( muideks see oli swimming area ja koik ujusid seal). Oli ka vaga amazing koht! Enamasti püsisin küll kalda lähedal hirmust haha. Ära minnes lugesime silti, et kui silti pole, et ujuda ei voi, et siis on ujumiskolblik kuna siis pole krokodille seal. Ehk nad koguaeg siis uurivad seda seal.  Kuigi Krokodillid võivad olla mõlemas vees - nii soolases kui ka siis "värskes" vees vms ( freshwater) . Kivi langes südamelt, aga hirm oli ikka sees. Koju sōidul enamus tee magasin kuna olin nii lâbi.

WAVE POOL
Üks hommik vanemad ùtlesid, et lähme käime ka seal wAve poolis ära siis. Kõlas suht lahedalt, ehk siis miks mitte. Kohale jõudes- no täitsa pekkis kui kõva see oli. Pidid 7dollarit maksma, et sisse saada ja said terve päeva olla- meie jäime 3 tunniks. Läksime ujumisrongastega basseini ulpima ja järsku hakkasidki lained. Vâgev!!! Need olid niii suured ja tulid nii tihti. Üks laine periood kestis umbes 20 minutit vôi rohkemgi, siis oli mingi 15 min pausi ja läks uuesti. Ulpisime Päris mitu korda ning laksime seejarel paevitama. Aeg lendas ja 3 tundi oli peaaegu tais tiksumas( vanemad tulid jargi meile) siis motelsime et viimase korra lahme hullame lainetes niisama, ilma rongasteta. Ja ùtleme nii, et ma ausalt mōtleisn, et upun ära seal. Lained olid nii suured ja käisid pidevalt üle pea ja ei jõudnud vahepeal seal veeall enam hinge kinni hoida. Õnneks elan veel:D aga niii lahe oli. Lained olid suuremad, kui eestis kunagi üldse olnud on.

VIIMASED 3 PÄEVA

Viimastel päevadel vâga erilist midagi ei teinud- vedelesime basseini aares, ohtuti kaisime linnas ja poodides. Ostsin 3 paeva jarjest seda jaatisekokteili kaa, sest melbournis meil seda pole. Suveniire sain piisavalat ja kuna emal oli synna vahepeal ( aussie mom) siis sain kingi ka talle. Õel ka 3okt sünna ning ostsin talle ka midagi väikest:) Billabongist sain MEGA ilusad lühkarid, ei saanud neid jätta ostmata. Ning ühest teisest poest sain veel ühed ilusad heledad lühkarid ning isegi kõneaaega sain juurde. Õhtul lebotasime niisama ja läksin mingi 1 aeg magama. Hommikul panin 8 aratuse, et ikka varakult valmis oleks, jouaks teha ka veel midagi, enne kui hotellist ara lahme. Kaisin siis pesus ja kuna ülejaanud koik magasid, motlesin, et lahen parki jalutama üksi. Vôtsin telefoni, kõrvaklapid ja läksin. Seisin pooltundi vaateplatvormil merega ja vaatasin lihtsalt seda helesinist merd. Ei suutnud uskuda seda vaadet. Päris kurb on see, et ega seal ilusas vees ujuda ei saa kuna 99.9% on võimalus, et krokodillil on kõht tühi:) tegin pargis veel ühe tiiru ja laksin tuppa. Agnes juba lehvitas mulle rodult. Ta lopetas hommikusoogi ja laksime veel tunniks ajaks basseini aarde. Hotellist lahkusime 12 aeg. Lennujaamas andsime auto ara ja siis tuli umbes ilusad 6 tundi passimist. Koht laks vahepeal tyhjaks ja ostsin pizzat, mis oli väga rõveda maitsega. Vaatasime veel padjaklubi ja kättemaksukontorit ipadist. Aeg tegelt lendas suht kiirelt.
Nagu juba ütlesin, siis praegu istun lennukis ja maandume umbes 2 tunni parast. ( lend kestab 4-5 tundi ja see on austraalia ühest otsast teise:DDD) põhjast- lõunasse. Pōhjas on muideks troopilisem kliima ja soojem:) suvel on melbournis ainult soojem. Praegu on melbournis õhtul 11 kraadi, kui iga viimne õhtu darwinis oli 28-30 kraadi.
- siit tuleb väga palju pilte ka ning loodan, et sain kõik kõige tähtsama kirja:)
Ja reisi põhilauluks sai kuidagi
HVNS X GERTTU KAUNISMAA- Inglid hoiavad silma peal . Lihtsalt kuulad ja külmavärinad jooksevad üle keha:)
- muideks siselendude lennukid on siiin HIIIIGLAMA SUURED:)

Ning lõpetuseks: Ma vâga nautisin seda reisi ja olen nii rahul, et mind kaasa vôeti. Mul ei jätku sõnu, et tänada inimesi, kes seda kõike mulle võimaldavad.
kummardus teie ees!!!!!

See pilt, kus silt ka peal on, see silt on selle koha kohta!!!

Darwinis meie auto

Väike ülevaade meie Darwini korterist

Selle burgeri vahel on krokodilli liha :))

Järgenavl neljal pildil peaksite te ära nägema, et Uluru tõesti muudab värvi:)

Ulurus meie õhtusöök

Ma täpselt ei mäleta, millal ja kui tihti see juga sealt alla tuleb, aga seda ei juhtu tihti:) ( Uluru)

Ning Uluru tippu on tõesti võimalik ronida!!!! Selle tahaksin isegi kunagi ära proovida kindlasti.

Ning võite näha kui õnnelik ma olen siin: Igal pildil kõrvadeni naerusuu;)))

Esimene õhtusöök Alice Springsis

Ning neid öiseid ujumisi basseinis                                   sai ka päris korralikult tehtud :)

Fake Uluru:)
See oli nii ammu, et ma ei mäletagi enam, aga see valge oli vist soola mingi asi vms :)

Kata tjuta

Ja meie jalutuskäik Kata Tjuta sisemusse võis alata..

Õige Uluru :)

Mina arvasin, et Uluru on lihtsalt üks suur kivi, kuid mis tegelt välja tuli- seee on hiiglama suur ja seal sees on võimalik ringi liikuda. Seal on palju erinevaid koopaid ja käike jms.

Esimene päev Alice Springsis sõitsime autoga erinevates kohtades ringi. Ma kahjuks ei mäleta ja ei oska  öelda, kuidas seda kohta kutsuti:)